Luude ja liigeste nimed, Luud ja liigesed

Mõnikord haigus taastub aastatepikkuse vaibejärgu järel, mõnedel kujuneb kohe krooniliseks ja hakkab selgroogu jäigastama. Madalat K2-vitamiini taset seostatakse luumurdudega. Tänapäeval on ka raskesti haigestunutest suurem osa töövõimeline ja suudab iseseisvalt toime tulla.

Tihtipeale teadvustame nende olemasolu ja nende rolli alles siis, kui luudega midagi juhtub — tekib kas luumurd, luude hõrenemine või mõni liigesehaigus, mille tõttu meie liikumisvõime kannatab. Kuidas hoolitseda oma keha tugisüsteemi eest nii, et luud ja liigesed oleksid võimalikult tugevad ning suudaks meie heaks veel kaua töötada? Kaltsium ja luude tervis Sageli usutakse, et luude tugevust mõjutab meie toidus leiduva kaltsiumi puudus.

Vähem on teada see, et luude kadu soodustab ka meie liigne fosfori tarbimine, rohke rafineeritud suhkru tarbimine, valgurikas toit, liiga happeline toit, rohke soola tarbimine ja mineraalainete vähesus. Kõrvale ei saa jätta ka geneetiliste tegurite olemasolu ja füüsilise aktiivsuse rolli luude tervise säilitamisel. On teada, et lisaks kaltsiumile on luude moodustamiseks vaja ka selliseid mineraalaineid nagu magneesium, vask, mangaan, tsink ja boor.

Kõrvale ei saa jätta ka D-vitamiini olulisust, mis aitab kehal kaltsiumi omastada.

Luude ja liigeste nimed

Samas ei tasu kaltsiumiga ka liialdada - liigne kaltsium küll imendub D-vitamiini abil organismis, kuid ladestub luude asemel veresoontes, neerudes ja mujal. Seega luud toetavat toidulisandit valides tuleb kindlasti valida selline preparaat, mis peale kaltsiumi ja D-vitamiini ka kõiki teisi luude jaoks vajalikke mineraale ja vitamiine sisaldaks.

Selleks, et luud püsiksid terved, on vaja panna põhirõhk just taimsele toidule, süüa piisavalt palju rohelist lehtvilja ning vähendada loomse toidu tarbimist.

Navigeerimismenüü

Vastupidiselt meie uskumusele, et piim ja piimatooted on parimad osteoporoosi ennetajad, ei ole leitud rohkema piima tarbimise ja luumurdude vätimise vahel seost. Luude ja liigeste nimed osteoporoosi vastu kaitsvad toidud on hoopis rohelised aedviljad kapsa perekonnast — nt. Ka sojas leiduvad isoflavonoidid aitavad ennetada luude kadu.

Tänu suurele K-vitamiini - ja isoflavonoidide sisaldusele on ideaalne taim ka lutsern, mille idud on heaks lisandiks salatitele ja võileibadele.

Luude ja liigeste nimed

Valgurikas toit ning luude ja liigeste tervis Loomne toit ja piimatooted on võrreldes taimse toiduga ka happelisem, mis soodustab samuti kaltsiumi väljaviimist luudest ning selle eritumist uriiniga.

Sama toime on ka kõrge soolasisaldusega toidul, rafineeritud suhkrul, alkoholil ja suitsetamisel. Seega luude tervise seisukohast on parim toit aluseline toit, valdavalt aedviljade- ja puuviljade rikas, kuhu kuuluvad pähklid, kaunviljad ning Polve haiget squats kala, liha— ja piimatooteid.

Enamlevinud luu- ja liigesehaigused «

Ka liigeste seisukohalt on hea vähendada loomse toidu ja piimatoodete osakaalu toidulaual. Liigesepõletike tugevus on seotud liigesevedeliku PH-tasemega — mida kõrgem happesus, seda suurem valu ja põletik. Taimne toit on aluselisem ja antioksüdantiderikkam kui loomne toit ning seetõttu aitab ka vähendada põletikku liigeses ja põletiku taandumist.

Kuna põletikuvastaseid ühendid tekivad kehas oomega-3 rasvhapetest, siis peame hoolitsema selle eest, et meie menüüs oleks piisavalt külmaveekalu heeringas, lõhe, sardiinid ning seemneid lina- tudra, kanepi,- ja chiaseemnedmis seda sisaldavad.

Vitamiinikompleksid liigestele

Liigeseprobleemide ilmnemisel on soovitav lisaks võtta tugevatoimelist kalaõli preparaatimis sisaldab piisavas annuses nii EPA't kui ka DHA'd. Toitumine ja liigeste tervis Reumatoidartriidi puhul on saadud abi ka sellest, kui toidust on jäetud välja levinumad allergeenid või talumatust tekitavad toiduained — nisu, mais, piim ja piimatooted, veiseliha ja kohv.

Väärt katsetamist on ka karumustika perekonda kuuluvate toiduainete menüüst välja jätmine tomat, kartul, baklažaan, piparsest nendes sisalduvad alkaloidid võivad takistada Luude ja liigeste nimed taastumist liigeses.

Luude ja liigeste nimed

Toidutalumatuse tuvastamiseks soovitame teha toidutalumatuse testi. Liigeste eest hoolitsemiseks tuleks tagada, et menüüs oleks piisavalt kaunvilju, lillkapsast, spinatit. Nimelt need toidud on molübdeenirikkad, mida on vaja meil selleks, et põletiku alandamisega seotud maksapuhastuse faas hästi toimiks.

Näiteks pool tassi adžuki ube päevas katab vajaliku päevase molübdeenikoguse.

  • Paljudel ümarussidel katab keha tugev kutiikula.
  • Artriidi ravi koonused kaes

Sobivad ka teised kaunviljad: oad, herned, läätsed ja kikerherned. Ka väävlit sisaldavad toiduained toetavad maksa puhastumismehhanisme ning neid tasub oma toidualaual hoida. Nende hulka kuuluvad näiteks küüslauk, sibul, rooskaspas, kapsas. Uuringutes on leitud, et artriidi all kannatavatel inimestel on Luude ja liigeste nimed küüntes madalam kui tervetel inimestel.

Keha puhastusmehhanismide toetamiseks võib kasutada ka väävlirikast toidulisandid MSM-i. Toidulisandid luude ja liigeste tervise toetuseks Liigeste tervise seisukohalt kõige olulisem toidulisand on glükosamiin, sest see aitab taastada liigese kõhre ning taastab kahjustatud liigese, mitte ei leevenda üksnes sümptoome.

Glükosamiin on sidekoe komponent, millest moodustatakse sidemed, kõõlused, kõhred ja liigesevaheline vedelik. Glükosamiini toodab meie keha ise, kuid selle produktsioon väheneb vanusega. Glükosamiini vajadus on suurem ka osteoartriidi, põletiku ja vigastuste korral.

Sellisel puhul tasuks glükosamiini toidulisandina juurde võtta. Apteekidest leiab tavaliselt sulfaadi vormis glükosamiini, kuid puhtamad ning kõrgema glükosamiini sisaldusega on hüdrokloriidi vormis lisandid glükosamiinsulfaat sisaldab rohkem soola.

Mis põhjustab liigese ja luude haigusi?

Hea glükosamiini vorm on ka koorikloomadest saadud N. G n-atsetüül glükoosamiin. Parimate tulemuste saavutamiseks soovitatakse tarbida mg glükosamiini 3 kuu vältel ning seejärel tulemusi hinnata. Vitamiinidest on liigeste struktuuri säilitamiseks olulised B-grupi vitamiinid, A- E- ja C-vitamiin, tsink, vask ja boor. Vitamiin C on kofaktor kollageeni, proteoglükaanide ning sidekoe sünteesil, millest liigesed koosnevad.

Kasu võib olla ka kollageeni sisaldavate lisandite manustamiseks - hea imenduvusega kollageeni preparaat võib aidata kaasa sidekoe taastumisele ja ülesehitamisele. Taimsetest ekstraktidest on head ananassiensüüm bromelaiin, ingver ja kurkum, mis vähendavad põletikku ning toetavad keha põletikuvastaseid mehhanisme. Luude tervise jaoks on olulised toidulisandid, mis sisaldavad selliseid mineraalaineid nagu kaltsium, magneesium, vask, mangaan, tsink, boor ning vitamiin K2.

Selle lisaks soovitame tarbida D3-vitamiini vähemalt iu päevas. Magneesium aitab kaasa kaltsiumi ja C-vitamiin imendumisele ning osaleb D-vitamiin aktiivsesse vormi muutmisel. Head magneesiumiallikad on rohelised lehtviljad näiteks spinatpähklid, päevalille- ja seesamiseemned, kaun- ning täisteraviljad.

Luude ja liigeste nimed

Kuna D-vitamiini saab peamiselt päikesevalgusest, on meie laiuskraadil piisava D-vitamiini taseme tagamine problemaatiline, mistõttu tasuks D-vitamiini kindlasti lisandina juurde võtta!

Sarnaselt liigeste tervisele on C-vitamiin oluline ka luude tervise puhul, aidates kaasa kollageeni moodustumisele, mis on luumaatriksi jaoks oluline ehituskivi.

Luude ja liigeste nimed

Luude moodustumiseks on luude koostises ohtralt leiduva valgu osteokaltsiini tootmiseks on vaja K2-vitamiini. Madalat K2-vitamiini taset seostatakse luumurdudega. Heaks K2-vitamiini allikaks on Jaapanis populaarne toit natto fermenteeritud sojaoadlisaks aitavad K2-vitamiini toota ka soolebakterid.

Elizabeth Cole'i ​​Roentgeni kiir-ingliskeelne subtiitritega heliraamat

Kui teil esineb probleeme luudega ning samas pole ka seedimine päris korras, soovitame K2-vitamiini lisandina juurde tarvitada. Seotud tooted.