Tugev valu liigestes parast jooksmist

Valedest jalanõudest tekkis tal jooksmise tulemusel varbaküünte alla villid, ühe jala üks küüs on tänaseks moondunud. Selle haiguse varajasteks sümptomiteks on väsimus, palavik, peavalu ja paljudel juhtudel hammustatud piirkonnas ka punetav lööve. Tõenäoliselt ei tee staažikas jooksja selliseid vigu.. Need põlveliigese valu põhjused pärast jooksmist on enamasti tingitud liigsest koormusest.

Selle haiguse varajasteks sümptomiteks on väsimus, palavik, peavalu ja paljudel juhtudel hammustatud piirkonnas ka punetav lööve. Kui seda tõbe välja ei ravita, levib see liigestesse, eriti põlvedesse, ja põhjustab valu. Mida pikem samm, seda rohkem tuge, seda rohkem aega kulub toimingu sooritamiseks. See loob tingimused koormuse suurendamiseks.

Hoia põlvi vigastuste eest!

Kõige ohutum on aeglane, väikeste sammudega. Sellisel juhul hävivad liigesed vähem intensiivselt, põletikuliste protsesside oht väheneb. Jooksmine kahjustab lisaks põlvedele ka puusaliigeseid. Teised liigesed on vähem koormatud, ehkki see igal juhul suureneb, kuna jooksmise ajal on rõhk alati kõrge.

Mida suurem on inimese kaal, seda intensiivsem on luu- ja lihaskonna koormus. Inimene kaaluga 60 kg, võttes arvesse kiirendusjõudu, "kulutab" liigeseid aeglasemalt kui inimene, kelle kehakaal on kg. Seetõttu on aktiivsema ajaveetmise jaoks alternatiivseid võimalusi keskmise kehakaaluga inimeste jaoks. See võib olla kiire kõndimine või aeglane sörkimine põlvede ja pahkluude tugevdatud fikseerimisega.

Miks mu jalad pärast jooksmist valutavad? - Trauma

Jooksu- ja põlveliigesed Nagu juba märgitud, on põlveliigesed jooksmise ajal kõige aktiivsemad koormused. Kuid selle intensiivsus võib varieeruda. Mõelge teguritele, mis mõjutavad põlveliigese vigastuse taset jooksu ajal: Sõidukiirus. Kehamass korrutatakse kiirendusjõuga. Vastavalt sellele, mida kiiremini jooksed, seda aktiivsem on koormus.

Madal ja keskmine kiirus kahjustab põlveliigeseid vähem. Valesti paigaldatud kingad. Jooksmiseks peate valima spetsiaalsed jooksujalatsid, mis tagavad põrutuse neelamise, jala kvaliteetse haardumise maa või põrandapinnaga. Kinga ülesanne on kinnitada jalg kindlasse asendisse. Liigeste struktuuri tunnused.

Ettevalmistused Liigeste poletik

Mõnel inimesel on tugevamad liigesed kui teistel. Keegi on terve elu jooksnud ja praktiliselt põlvedega probleeme ei esine, samal ajal kui keegi kannatab pidevalt valu.

Miks mu jalad pärast jooksmist valutavad?

Teadlased ja arstid ei saa kindlalt öelda, millised on põhilised tegurid, mis mõjutavad liigesekoe struktuuri ja vastupidavust stressile. Erinevate versioonide järgi on need vee kvaliteet, õhk, toitumine, elustiili omadused, liikumine. Palju sõltub jala asendist. Jooksmise ajal ei saa jalgu põrandal "peksta", peate oma jalga sujuvalt liigutama, jala kandast varba poole veeretama.

Paljud isegi ei arva, et suurendavad liigestele koormust ainult seetõttu, et hüppavad korraga kogu jalale ja ei alga sujuvalt ja järk-järgult kannast.

Kae kaega pohjus

Mida teha, et vähendada põlveliigestele jooksmise ajal tekitatud kahjustusi: Valige õiged kingad. Jooksujalatsid on saadaval spordikauplustes. Neid toodavad spordikaupu tootvad kaubamärgid. Hüppeliigese kindel kinnitamine on oluline, samuti talla jäikuse, sisetaldade, platvormi tõusu läbimõeldud läbimõõt.

Jooksmine on hea — aga kuidas mõjub see põlvedele? Igal aastal saab suur hulk inimesi puugilt hammustada ning nad nakatuvad borrelioosi. Selle haiguse varajasteks sümptomiteks on väsimus, palavik, peavalu ja paljudel juhtudel hammustatud piirkonnas ka punetav lööve. Kui seda tõbe välja ei ravita, levib see liigestesse, eriti põlvedesse, ja põhjustab valu.

Liigeste õiges asendis kindlustamiseks kasutage trakse, ortoose, ortopeedilisi korsette ja muid seonduvaid tooteid. See vähendab potentsiaalselt stressi, vähendab põletiku tõenäosust pärast jooksmist ja hõlbustab liikumist.

Jälgi, kuidas jala paned.

Koormus ei tohiks langeda ainult kannale. Saa sujuvalt pinnale, liiguta kohe oma jalga, tõsta seda ettevaatlikult.

valus liigesed keskmised sormed

Ärge pingutage oma põlvi. Järgige tehnikat - see aitab kaitsta põletikuliste protsesside eest. Söö õigesti, joo puhastatud vett, kus on palju kasulikke komponente. Vältige jahutite vett - reeglina on see samades plastpudelites, mis hakkavad järk-järgult vedelikku toksiine eraldama. Paljude arstide sõnul on see üks liigese- ja luukoe enneaegse hävimise põhjustest.

Paismaks ja liigesevalud kimbutavad algajaid jooksjaid - Toit ja trenn - Tervis

Jooksu mõju liigestele Kudede hävitamine. Üks levinumaid probleeme on artroos, mille korral kõhr muutub õhemaks.

FIREBOY WATERGIRL BEST NEW YEARS RESOLUTIONS

Põletikulised protsessid. Me ei räägi alati artriidist, kuna sellel on sügavam päritolu, kuid ka pärast jooksmist võib kudede suurenenud mõju tõttu tekkida põletik.

Kuidas lahendada põlvevalu probleem, kui see on juba tingitud jooksmisest: kasutage salve, millel on põletikuvastane toime; juua rohkem puhast vett; minimeerige jalgade koormust mitu päeva; hingata rohkem värsket õhku; Kandke põlve- ja pahkluu traksid tugevdada lihaseid; aitab ka vigastustest teipimisel taastuda.

Jooksu- ja puusaliiges Ka puusaliigesed on jooksmisel suurenenud stressis. Peamine löök langeb aga täpselt põlvepiirkondadele. Jooksmise reeglid kehtivad ka puusadele.

Lugejate hirmuäratavad tervisehädad, milles süüdi jooksmine

Vaagna sidemega on raske kinnitada. Soovitav on hoida selg sirgena, mitte painutada ühele küljele, taha ega ette. Nõrk lihaskoe, mis pole ettevalmistatud suurenenud koormuse jaoks, ei pea seda vastu ja kannab selle liigesesse, provotseerides seeläbi põletikku ja aktiivset hävitamist.

Selle vältimiseks on soovitatav jälgida rühti, tugevdada selja lihaseid, tuharalihast - see aitab minimeerida puusapiirkonna kahjustusi jooksmise ajal. Miks valutavad liigesed pärast jooksmist või joostes?

Paismaks ja liigesevalud kimbutavad algajaid jooksjaid

Profülaktilises mõttes ei ole mõtet kanda ortoosi — see ei kaitse, pigem on sel vastupidine efekt, sest see takistab liikumist. Liiges peab liikuma iseseisvalt, eriti kui see ei valuta.

Kui juba valutab, siis miks sa teed sama asja? Tee siis mingeid muid harjutusi, lahenda see probleem ja taastu traumast, mitte ära tee uuesti sama harjutust, mis liigese valusaks tegi. Trauma võib kiirendada artroosi teket. Söö mitmekülgselt Ma ei ole näinud sellist toiduainet, mis oleks liigesele kasulik või vastupidi, kahjulik.

Söö mitmekülgselt — see on põhjendatud ja tõenduspõhine soovitus.

Hapu tagasi arst

Selle sündroomi korral tekib ülekoormusest tingitud valu põlvekedra ülemises osas. Ülekoormus tekib pöia ebanormaalse allapoole pööramise tõttu maapinnast äratõuke hetkel, mille tagajärjel pingutub reie nelipealihase kõõlus ülemäära.

Märku annab «jooksja põlvest» ikka valu, ent ka liigese logisemine. Sportlane, kes on teinud endale liiga, märkab seda seeläbi, et hommikul pärast magamist on põlv kohalt ära ja seda ei saa hästi painutada. Natuke aega peab põlve voodis sirutama ja painutama, enne kui saab püsti tõusta,» kirjeldas Olm.

Sellises olukorras peab tohtri sõnul põlvele kõigepealt andma rahu, kuid kindlasti pöörduma ka arsti poole. Kui oled paranenud, hakka pinges niudeluu-sääresidet enne harjutust lõdvestama. Pärast soojendust seisa parema küljega seina poole ja toeta parema käega õlakõrguselt vastu seina. Pane parem säär risti vasema taha ja langeta parem puus seina suunas. Parem jalg hoia tugevalt vastu põrandat, samal ajal kui tõmbad vasema põlve konksu.

Valu pohjused liigestes ja tagasi

Tunned parema reie välisküljel venitust. Püsi selles asendis sekundit ja korda liigutust. Venita seejärel vasemat poolt. Millal ja millest hakkavad põlved valutama?

Põlvevalu võib tekkida kahel põhjusel - trauma või kestev ülekoormus põlvedele treeningul. Trauma korral kujunevad vigastuse sümptomid välja kohe või paari päeva jooksul pärast traumat. Ülekoormussündroomi korral ilmnevad sümptomid esmalt väga tagasihoidlikult, näiteks treeningujärgne vähene valu või paistetus liigeses või seda ümbritsevates kudedes.

Alguses ei pruugi valu treenimist segada. Ajapikku sümptomid süvenevad, ülekoormuse algstaadiumis ilmnevad sümptomid pärast treeningut, hiljem juba treeningu ajal. Kroonilistel juhtudel kujuneb välja tõsine ülekoormussündroom, mistõttu tuleb treenimine katkestada.

  • Mazi meditsiiniliste liigeste jaoks
  • Arstide nõuanded, tervisetestid ja -teenused.

Treeningutega alustamisel tuleb arvestada, et on olemas rida faktoreid, mis mõjutavad põlveliigeseid ja ka liigeseid üldse. Nii näiteks peab Näiteks jooksmine ja kiirust nõudvad pallimängud korvpall, võrkpall, jalgpall jms põhjustavad suuri koormusi eelkõige põlveliigestele. Laste liigesed on palju koormustundlikumad ja eriti kiire kasvu perioodil tekib neil märksa kergemini ülekoormusvigastus kui täiskasvanud inimestel. Kui lapsel hakkavad liigesed valutama, on see märk valest koormusest.

Ülekaal ja passiivne elustiil. Passiivse elustiiliga inimestel tekivad probleemid siis, kui tuleb äkki rohkem liikuda, näiteks võetakse ette pikem rattasõit või matk. Nende tugiliikumisstruktuur pole pingutuseks valmis.

Vanemad inimesed on traumadele vastuvõtlikumad ning ülekoormusvigastused kipuvad neil kergemini tekkima. Noored taastuvad ülekoormusest kiiremini: noor inimene jookseb 10 kilomeetrit ning võib homme uuesti joosta, aga vanema inimese liigesed ja organism tervikuna vajavad taastumiseks pikemat aega.

On ka inimesi, kes keskealisena otsustavad hakata tõsisemalt spordiga tegelema ja tihti näeb see välja nii, et kevadel alustatakse jooksmist plaaniga sügisel maratonil osaleda.

Nii käitudes on ülekoormusvigastuse oht väga suur. Kuidas vältida?