Alustas jooksev valu

Jooksin ise kuskil 1,5 aastat vahelduva eduga, poolmaratoni ja regulaarse treeningu seadsin enda eesmärgiks viimasel poolel. Meie keha on küll jooksmiseks loodud, ent oleme ehk õppinud jooksma vale stiili järgi ja seda pikamaa jooksudel harrastades tunneme palju ebamugavust. Oma kehalisi eeldusi ja sporditraumade riski tuleks kaaluda elukutselise või harrastusspordiala valikul. Liigesepõletik tähendab ennekõike seda, et liiges on liigutustel valus, jäik ja turses. Piisab sellest, kui tead, mida teha. Turvalisus- ja privaatsuspoliitikat vaadatakse perioodiliselt üle ja täiustatakse vastavalt vajadusele.

Vanemad inimesed on traumadele vastuvõtlikumad ning ülekoormusvigastused kipuvad neil kergemini tekkima. Noored taastuvad ülekoormusest kiiremini: noor inimene jookseb 10 kilomeetrit ning võib homme uuesti joosta, aga vanema inimese liigesed ja organism tervikuna vajavad taastumiseks pikemat aega.

Liigesed võivad valutada ja paiste minna, aga ka lihtsalt ragiseda.

Nõuandeliini numbrid on:

Liigeste ragisemise kohta on erinevaid teooriaid, alates sellest, et liigeses on väikesed õhumullid, mis raginaga lõhkevad, kuni selleni, et kõhre teatud segmendid pehmenevad.

Ragin võib olla märk ka sellest, et tõsisemad vaevused on ees. Mis võib olla liigesevalu taga? Ülekoormusvigastuse võib saada liiga suure koormusega treenides, kui üritatakse saavutada väga head tulemust väga kiiresti, samuti sobimatute jalanõude, valede treeninguvõtete, liiga üksluise treeningu või ka Alustas jooksev valu toitumisharjumuste tõttu.

Alustas jooksev valu

Muidugi võivad vigastuse taga olla ka geneetiline eelsoodumus ning anatoomilised iseärasused. Kõhre ülekoormusvigastustest ligi kolmandik on põlvekedra ja reieluu vahelises liigeses. Ülekoormusvigastused on üldjuhul välditavad.

Ägedad vigastused ehk traumad, näiteks kukkumine või väänamine.

Tippsportlane: läbi valu ei tohi treenida

Seda tüüpi vigastusi on raske vältida, aga tasub teada, et kõik liigesetraumad vajavad paranemiseks palju enam aega kui lihasevigastused ning kunagi saadud trauma võib aastaid või koguni terve elu endast aeg-ajalt märku anda. Kõhres puudub verevarustus ja seetõttu on selle taastumisvõime tagasihoidlik.

Alustas jooksev valu

Kui kõhres on juba midagi ära rikutud, siis protsendiline taastumine on väga raske, et mitte öelda võimatu. Süsteemsed sidekoehaigused ehk rahvakeeli liigesereuma. Tänapäeval esineb liigese klassikalisi reumaatilisi kahjustusi suhteliselt harva.

  1. Tippsportlane: läbi valu ei tohi treenida - Toit ja trenn - Tervis
  2. Karell Kiirabi - Valu
  3. Valu ei tohiks olla alati vabandus liikumise vältimiseks Liigutada või mitte liigutada Valu ja sellega toimetulek on alati olnud inimese jaoks suur küsimärk.

Süsteemsed sidekoehaigused mõjutavad liigesekapslit, kus tekib põletik, mis omakorda aktiveerib liigesekõhre kahjustavad fermendid. Liiges on turses ja valulik ning need haigused võivad haarata kõigepealt just väikesi liigeseid sõrmeliigesed.

Selle haigusega satub organismi spetsiifiline nakkus, mis võib kahjustada liigeseid sarnaselt süsteemsete sidekoehaigustega. Uudismoodustised ehk kasvajad. Kui mingi liigesepiirkond valutab, tuleb alati mõelda ka sellele variandile, eriti juhul, kui valuga kaasneb turse või on ebatavalises kohas märgata kühmukest.

Laste nn kasvuvalud. Lastel võivad liigesevalud Alustas jooksev valu kiire kasvu perioodil 12—15aastaseltkui nende füüsiline koormus on suur. Rahvakeeli nimetatakse seda nähtust kasvuvaluks, kuid tegelikult on tegemist kõhre ülekoormusvigastusega. Laste liigesed on palju koormustundlikumad ja eriti kiire kasvu perioodil tekib neil märksa kergemini ülekoormusvigastus kui täiskasvanud inimestel.

Kokkuvõtteks

Kui lapsel hakkavad liigesed valutama, on see märk valest koormusest. Ülekaal ja passiivne elustiil.

Karolin Nii võib mõelda sportlikest vs mittesportlikest inimestest, ent tegelikult on asi pigem oskustes ja kogemustes-- kes on kunagi hästi jooksma õppinud, teeb seda loomulikult ja ei saa aru neist, kes tunnevad joostes valu või ebamugavust. Need, kellele joosta ei meeldi, on otsekui otsustanud, et nad pole lihtsalt jooksmise jaoks loodud. Kahjuks on osa musta jooksutekiga hirmutamisest teinud ära haridussüsteem, kus peab jooksma, aga jooksutehnikat ei õpetata. Tean paljusid naisi üle kogu maailma ja veidi vähem avameelsemaid mehikelle arusaamad jooksmisest on kujundanud kehalise kasvatuse tunnid.

Passiivse elustiiliga Spin valutab pea tekivad probleemid siis, kui tuleb äkki Alustas jooksev valu liikuda, näiteks võetakse ette pikem rattasõit või matk.

Nende tugiliikumisstruktuur pole pingutuseks valmis.

Koroonaviiruse kõige ajakohasema informatsiooni leiad veebilehelt www.

On ka inimesi, kes keskealisena otsustavad hakata tõsisemalt spordiga tegelema ja tihti näeb see välja nii, et kevadel alustatakse jooksmist plaaniga sügisel maratonil osaleda.

Nii käitudes on ülekoormusvigastuse oht väga suur. Kuidas vältida?

Alustas jooksev valu

Vali sobiv sportlik tegevus. Kui oled ülekaaluline, ära mine jooksma ega palli mängima korvpall, võrkpall jne.

Alustas jooksev valu

Liigeste seisukohalt on parimad alad sellised, kus ei ole tegemist hüpete ega Jalgade poidlate haigused pööretega, vaid toimub dünaamiline liikumine — näiteks ujumine, sõudmine, rattasõit, kõndimine. Treeninguplaani koostamisel tuleb arvesse võtta ka muud igapäevast liikumist.

toyodacenter

Igasse päeva peaks mahtuma vähemalt tund füüsilist aktiivsust. Arvesse ei lähe mitte ainult tund trennisaalis, vaid kogu päevane liikumine — olgu selleks siis jala poodiminek, aiatööd või muruniitmine. Liigu ja treeni mitmekülgselt. Kui täna käisid jooksmas, siis homme mine rattaga sõitma.

Kui kuskil koljus tekkiv lima alla valgub ja liigesesse koguneb, tekib sinna turse. See oli niinimetatud humoraalne haigustekketeooria humor — kreeka k vedelik. Keskajal oli ligi nelikümmend reuma ehk valu liiki, näiteks hambareuma. Liigeseturse tekib sellest, et liigesekesta rakud eritavad liigeseõõnde liigset vedelikku.

Kui liigesed annavad tunda, võta sügisest kevadeni D-vitamiini. Anna liigestele puhkust.

JUHEND: Kui ootan koroonaviiruse proovi tulemust või analüüs osutus positiivseks, siis:

Tervisesportlasele ei ole vaja mingeid toidulisandeid, puhta vee tarbimisest piisab täiesti. Millal pöörduda arsti poole? Kui liiges hakkab valutama, peaks mõtlema, mis võiks olla põhjus.

Näiteks jooksid 20 km või tegid kükitades või põlvili tööd ja pärast seda algas põlvevalu. Pane tähele, kas valu tekkis koormusega või n-ö tühjalt kohalt.

Samal teemal

Kas valu on tasapisi hullemaks läinud või ilmus korraga ja kiiresti? Kui valu on tekkinud järk-järgult pikema aja vältel, peaks nõu pidama arstiga. Kui valu tabas sind järsku seoses mingi tegevusega, on esimene soovitus anda liigesele puhkust. Võib kasutada ravigeele või panna peale külma. Kahe-kolme päevaga peaks olema näha, kas valu taandub.

Kui valu ei kao, vaid suureneb ja liiges paistetab, peaks minema arsti juurde.